Szokásomhoz híven most is úgy döntöttem el, mit főzzek, hogy megnéztem a hűtőben, minek fog lejárni a szavatossága. Mai mentőakcióm célkeresztjébe a tejszín került, amit egy hétvégi vendégjárásra vettem, csak a meghívottak tejeskávét kértek, így a tejszín, mind a 2 deci, megmaradt. Ehhez csíkokra vágott csirkemellet képzeltem el, amit megforgattam előtte lisztben, hogy szebb színt kapjon amikor hirtelen megpirítom, ugyanakkor a liszt a tejszínnel összeforralva finom sűrű szószként vonja majd be az alkotórészeket.

Mivel gombás csirkét nem is olyan régen gyártottam, a Hawaii verzióra esett a választásom. Ha valami Hawaii módra készül, és sztereotip, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a hozzávalók közt ott lesz kötelezően az ananász, kukorica és sonka triumvirátusa.
 
A sonkát kevés olajon megpirítottam, rádobtam az apróra vágott hagymát, majd a fentebb említett lisztbe forgatott csirkemell csíkok is erre a sorsra jutottak. Só, bors kakukkfű, és amikor a hús színt kapott, felöntöttem tejszínnel, pár karika konzerv ananászt daraboltam bele, és némi csemege kukoricával színesítettem. Ha túl sűrű lenne a szaft, akkor kevés vízzel kell felönteni, összeforralni. Mi rizzsel ettük, de a tészta is illik hozzá.

Hozzávalók:
2 kisebb csirkemell csíkokra vágva, lisztbe forgatva
1 fej vöröshagyma (a póré még jobb)
15 dkg füstölt sonka
10 dkg csemege kukorica
10 dkg ananász felkockázva
2 dl tejszín
só, bors, kakukkfű
 
Szerző: Gesztenye Gusztika  2009.01.28. 16:30 Szólj hozzá!

Címkék: csirke főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://gesztenyegusztika.blog.hu/api/trackback/id/tr62908525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása