Kalóriatartalmat, vitaminokat, ásványi anyagokat senki ne kérjen számon rajtam. Egyszerű ökölszabályok szerint főzöm a pempőket: mesterséges adalékok nélkül, friss vagy fagyasztott hozzávalókból. Sót kb. 8 hónapos kor után tettem az ételbe, de csak egy lehelletnyit, általánosságban a Kismama táblázatát követtem a bevezetési időpontokban. Savanyított tejterméket, vajat, tejszínt 12 hónapos kortól használunk, a tehéntej a gyerkőc 2. születésnapja után lesz aktuális. Barna cukrot is használok kis mennyiségben, mert a meggyszószt egye meg savanyún az, aki úgy szereti.

Csirkemell jégkocka:
Ez az egyik fagyasztott alapanyagom, csirkemellből főzök húslevest (sok zöldséggel, minimum 2 órán át), aztán a húst turmixolom (manapság már csak apróra darabolom), jégkockatartóba nyomkodom és lefagyasztom. Főzéskor 1 adag kajába 1 húskocka megy.

Sűrítés:
1 éves kor előtt a semleges ízű krumplival sűrítettem, magyarán azt főztem a zöldségek mellé kísérőnek, vagy Milupa gabonapéppel. A fokhagymát, vöröshagymát nem pirítottam, csak reszeltem és belefőztem - 8 hónapos kortól. A gyümölcsmártást
12 hónapos korig tejpéppel sűrítettem.

1 éves kor után jött végre a "babarántás". A legkisebb lábosban (12 centis) 4 evőkanál olajon megfuttatok 1 diónyi reszelt vöröshagymát és 1 gerezd reszelt fokhagymát. 3-4 evőkanál lisztet szórok rá, picit összepirítom. Ebből 1 adag bébiételhez 1-3 teáskanálnyi kell sűrítéshez. A maradék a hűtőben várja a következő főzési alkalmat.

A habarásnál 2 evőkanál lisztet 4 evőkanál tejszínnel simára keverek és összeforralom a gyümölccsel.

Nézzünk egy konkrét és alapnak számító főzeléket.

Tejfölös krumplifőzelék:
2 közepes krumplit megpucolok, apró kockákra vágok. 1 kisebb babérlevéllel, 1 csipet majorannával, 1 babakanálnyi Alnatura ételízesítővel, 1 húskockával felteszem annyi vízben főni, amennyi épp ellepi. Amikor megpuhult, 1-2 teáskanálnyi babarántással besűrítem és belekeverek 1,5 evőkanálnyi tejfölt. Kiveszem belőle a babérlevelet, majd tetszőleges állagúra turmixolom. Ha túl sűrű lenne, mert elforrta a vizét, kicsit hígítom.
Ebből a mennyiségből általában 2,2 - 2,5 dl főzelék jön ki.

Hozzávalók: 2 közepes krumpli, 1,5-2 dkg csirkehús, 1 babakanál Alnatura ételízesítő, 1 kisebb babérlevél, 1 csipet majoranna, 1-2 teáskanál hagymás rántás, 1,5 evőkanál tejföl.

Folytatása következik!

 

 

 

 

 

Szerző: Gesztenye Gusztika  2009.01.28. 18:24 Szólj hozzá!

Címkék: bébiétel

A bejegyzés trackback címe:

https://gesztenyegusztika.blog.hu/api/trackback/id/tr90908730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása