Egy újabb sütemény az egyszerű, de nagyszerű kategóriából, avagy nem csak rétes vagy guba lehet mákos.

Következzék a kavarós sütik újabb képviselője, a mákos lepény. Az eredeti verziót az egyik kollégám felesége készítette, meg is lepődtem, hogy a mák nem csak réteshez, bejglihez vagy gubához passzol.

Persze az íze is fantasztikus volt, így a szerelem azonnal kialakult, mégis hosszú idő telt el, amíg végre én is nekiláttam az összeállításnak. Nekem ugyanis nincs mákdarálóm. Aztán egy alkalommal, amikor a szeletelt mandula után kutattam a boltban, felfedeztem, hogy lehet ám kapni darált formátumú mákot is. Az út innen szabaddá vált.

Egyéni fejlesztésem, hogy a meggyes-mákos rétes remek ízvilágát is be kívántam csempészni a lepénybe, így a hozzávalókat megfejeltem egy kevés magozott meggyel. Az ötlet bevált, már csak a fogkefét kell mellékelni a süteményes villa mellé, mert szegény mákkal csak ennyi a bajom: utána mindig kényszeredett a mosoly.

Hozzávalók: 20 dkg darált mák, 20 dkg cukor, 20 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 3 tojás, 2 doboz joghurt, 1 citrom héja, 5 dkg magozott meggybefőtt.

Elkészítés: A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a joghurtokat, a mákot, a gondosan megmosott citrom reszelt héját, és a sütőporos lisztet. Amikor a massza homogén, beleadagoljuk a meggybefőttet, majd kivajazott tepsibe öntjük és előmelegített sütőben 170 fokon kb. 50 percig sütjük. Tűpróba!!! Ha kihűlt, felszeletelhető.

Kép megtekintése nagyobb felbontásban.

Első megjelenés: 2006. június 15.

Szerző: Gesztenye Gusztika  2009.01.29. 14:38 Szólj hozzá!

Címkék: sütemény

A bejegyzés trackback címe:

https://gesztenyegusztika.blog.hu/api/trackback/id/tr41910300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása